swedish autumn in adelaide.

Halloj!!

Är precis hemkommen från ett underbart höstigt Adelaide. Känns som jag har varit hemma i Europa en sväng och nu kommit tillbaka till Aussie. Underbar känsla som jag verkligen behövde nu med tanke på att jag nyligen haft lite panik över att min tid snart här är slut. Åkte till flygplatsen direkt efter skolan i torsdags och vid 8-tiden lyfte planet. Var så trött och lite lullig (va tvungen att ta en öl på flygplatsen för att bota flygrädlsan) så somnade ganska så snabbt. Vaknade upp av allt skumpande och kolla de klockan och tänkte nu är vi ju framme om 30min så kan lika gärna vakna till. Vad jag då inte förståt är att Adelaide ligger 30 minuter efter Brisbane (trodde Emelie skämtade med mig när hon sa det..30minuter liksom, why?) så var det istället 1h som jag behövde hålla mig vaken. Skumpandet i planet gjorde lite att det kändes som ett tåg så somnade nog till lite till. Framme i Adelaide fick jag känna på kylan. OMG det var sviiiiinkallt och eftersom man inte vet vad värme inomhus är för någonting har jag bott påklädd framför deras värmeelement. Emelie stackarn har haft feber hela helgen men det har inte stoppat henne att ta med mig på äventyr. Fredagen spenderas runt omkring hennes kvarter, lördagen åkte vi på vinprovning avslutade med att fira hennes kompis som fyllde 21. Söndagen blev en sväng på stan innan vi avslutade med hembakad pizza och imorse lämnade sjuklingen hemma i sängen och tog mig hem till värmen! Underbart skönt att komma tillbaka till "Sunshine State" även om "The Festival State" va kanonmysigt.

såhär sov ja med björnfilten och värmeelementet på.



vinprovning






Vinter/Höst promenad.


Pizzabak.



Aussie sände Eurovision en dag senare än Sveige.



&Bells

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0