starlight children foundation five chefs dinner.

Halloj!

Igår var jag volontär och hjälpte till på Starlight Children Foundation´s Five Chef Dinner vilket är i princip en middag med huvudsakligt ändamål att samla in pengar för att hjälpa sjuka barn, Starlight opererar inte bara i Australien utan finns runt om i andra länder som i USA och Kanada. Det är lite som "Min Stora Dag" i Sverige att de uppfyller barns önskningar. Mycket underbar organisation och jag kan säga att det var flera gånger under middagen när man såg inslag och hörde berättelser som mina ögon tårades!


Arbetsuppgifter under dagen var alltifrån att hjälpa till med theming set up till att under middagen vara table hostess. Christina och jag hade hand om fyra bord och det var våran uppgift att se till att de hade en bra kväll och om de hade några problem eller frågor angående doneringer så hjälpte vi till. Sålde även en slags lott med ett jättefint diamant halsband låg i potten! Temat för i år var "Phantom of the Opera" så det var dekorerat med hundratals ljus och när de ankom in i salen så var den fylld med massa rök, de som fick chans att se det sa att det var magiskt!

&Bells

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0