norskt å svenskt.

Halloj!

I torsdags var det 17 maj och för mig var de första gången ja va med om ett norskt firande. Vi var några tjejer som hjälpte den norska föreningen på QUT att vara volontärer under deras dagsfirande. Vilket innebar för Evve och mig att vi skulle stå i baren och servera alkohol. Roligt att se hur influerad man är av utbildningen för när vi inte hittade först så kommenterade vi att de hade skyltat dåligt sedan när vi var framme fanns det två köer men skyltarna som berättade vad man köade till var för små och alldeles för långt fram för de långa köer som bildats. Betyder detta att jag aldrig mer kommer kunna gå på en tillställning utan att tänka på alla dessa saker?

Hur som hur det var riktigt roligt att stå bakom baren och försöka förstå mig på norska slutade med att ja hälsade på engelska så de skulle ta de på engelska istället, haha! Evve bara skrattade åt mig när jag inte förståd norskan och gjorde sitt bästa för att översätta åt mig, haha! På kvällen åkte vi till norskornas efterfest (de hade middag innan men lite väl dyrt för min plånbok :p ) där dansade vi loss hela natten och hade grymt kul! Det var definitivt inte sista gången jag firade 17 maj!



I lördags styrde vi ner mot kusten skulle fira Angelica i Surfers som fyllde 25 men vi tog en liten omväg och åkte lite mer söderut till Varsity Lakes då de har öppnat en svensk pizzeria där! Underbart gott och "Nisse" som ägde butiken var så snäll och skjussade in oss till surfers efteråt! Sedan var det dags att korka upp och så drack vi vin och hade en allmänt trevlig kväll med Angelica och hennes vänner.

På söndagen gick vi upp och kl.09:45 var vi utanför den svenska godisbutiken som hade "Grand Opening". Skulle bjudits på våfflor, smörgåstårta och jag hade tänkt köpa med mig ostbågar och jordnötsringar hem men icke. Vad som hände med våfflorna och smörgåstårtan vet jag inte men däremot bjöds det på kanelbullar och svenskt bryggkaffe = mums!! Ostbågarna och jordnötsringarna var slut dem med men knäckebröd fanns då det fick följa med hem och det är så grymt gott!!


Idag blir det att volontära hela dagen för Starlight Children Foundationen som har en Foundraising Dinner ikväll inne i City. Ska bli grymt kul och vara med hela dagen och se hur allt byggs upp och sedan få vara med på middagen. Imorgon blir det "Role Play", onsdag bjuder på presentationsdag och på torsdag har vi vårt graduation event och på kvällen flyger ja till Adelaide! Fullspäckad men rolig vecka framför mig!

&Bells

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad du är fin och det får väl bli 17 maj i Norge nästa gång. Puss o kram Mamma

2012-05-22 @ 10:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0