är magen glad är männskan glad.

Godmorgon!

Med en kopp kaffe i handen så gör jag mig iordning för den femte dagen i skolan denna vecka. Är inte van att gå så här mycket i skolan men det är bara att bita ihop! Att få ett mail om ett paket ligger väntantades på mig nere på kontoret gör ju att jag bara ännu mer vill att denna dag ska gå fort :) Det börjar verkligen bli kallt nu också så jeans och tröja på är det som gäller nu DOCK samma som i hemma i Sverige i solen är det fortfarande sjuuuukt varmt när den är framme och vinden är stilla! Det har ju blivit så kallad vinter här nere, hahaha helt sjukt att man ändå kan sitta i T-shirt och shorts! People Management står på schemat och ska idag fortsätta kalkylera ut vad som behövers göras inför ett event, hur lång tid det tar och till vilken lönekostnad..intressant, får se hur många dollar jag kommer upp i!

Som sagt om några timmar är det helg och långhelg dessutom för på måndag är det public holiday då de firar Labour Day här i Queensland! Aussierna är så roliga så det är inte alla som har public holiday just på måndag utan några firar det lite senare beroende på vart man bor. Aussie i ett nötskal...wooop woop!

Ett litet ordspråk som herr Allan Svensson i Svensson Svensson säger "Är magen glad är männskan glad" stämmer mycket bra på event! Med rätt antal toaletter och tillfredställande mat så kan vilken event som helst bli lyckat! Två viktiga key factors att tänka på i utvecklandet av ett event. Det är min slutsats av denna vecka av On-site services and People Management på Martin College, Brisbane Campus!

&Bells

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0